Keith Richards, legendarisch gitarist en songwriter van de Rolling Stones, schittert in Louis Vuitton's wereldwijde Core Values campagne.
De campagne, geproduceerd door Ogilvy & Mather, laat zien dat reizen - als persoonlijke zoektocht en een proces van zelfontdekking - de fundamentele en allesbepalende waarde is waar Louis Vuitton vandaag de dag nog altijd op bouwt.
Voor de nieuwste advertentie in deze campagne heeft Annie Leibovitz Keith Richards gefotografeerd in een hotelkamer, spelend op zijn gitaar. Met zwarte sjaals gedrapeerd over de lampen en een schedel op het nachtkastje transformeert hij de hotelkamer tot een sfeer die bij hem past.
Antoine Arnault, Head of Communications van Louis Vuitton: "Keith Richards behoeft absoluut geen introductie. Hij is een wereldwijd icoon, een inspiratie voor miljoenen mensen. We waren dan ook vereerd dat hij - na Michael Gorbatsjov, Catherine Deneuve, Steffi Graf en Andre Agassi - Louis Vuitton op deze wijze wil representeren.
Het is de eerste keer in de geschiedenis dat Keith Richards meewerkt aan een advertentiecampagne. Het is moeilijk voor te stellen dat er iemand is die het reizen als persoonlijke, emotionele zoektocht beter belichaamt dan hij."
Some journeys cannot be put into words. New York, 3 am. Blues in C.
Net als bij het eerste gedeelte van de campagne, doneert Louis Vuitton - actief gecommitteerd aan de zorg voor het milieu en duurzaam ondernemen - namens Keith Richards een bedrag aan het Climate Project van Al Gore, winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede. Deze eerste advertentie in een nieuwe serie portretten zal in april 2008 verschijnen in de grote internationale titels.
Meer over Louis Vuitton: www.louisvuitton.com